De 762 bochten naar Pai - Reisverslag uit Sawankhalok, Thailand van Nathan Meijer - WaarBenJij.nu De 762 bochten naar Pai - Reisverslag uit Sawankhalok, Thailand van Nathan Meijer - WaarBenJij.nu

De 762 bochten naar Pai

Door: Nathan

Blijf op de hoogte en volg Nathan

05 Februari 2013 | Thailand, Sawankhalok

In mijn laatste verhaal melde ik nog dat wij zouden gaan eten met het Noorse stel van de jungletrekking, Pia en Sindre.
Via de reizigersbijbel; The Lonely Planet, hadden zij een Italiaans restaurant gevonden in Chiang Mai, Da Stefano, dat zij zo goed vonden dat ze er op 1 dag twee zijn gaan eten. En nu voor de 3e keer namen ze ons mee. Niks overdreven, het eten was echt heel erg lekker! Nog even met Stefano zelf, de eigenaar gesproken, hij zat er al 17 jaar, en werd al 15 jaar vermeld in The Lonely Planet. Veel van de gerechten werden huisgemaakt en voor een klein beetje extra dan normaal zaten Maja en ik aan een 3 gangen menu met koffie toe.
Na het eten zouden we nog een drankje doen, met de tuktuk belanden we in het centrale oppikpunt voor Thaise vrouwen/ladyboys. Toch een barretje opgezocht, paar biertjes, potje pool. Dames van de bar deden nog aan wedjes leggen, winnaar van de poolwedstrijd krijgt gratis shots, en ook ik speelde 4-op-een-rij voor shots. Later op de avond kwam er nog ladyboy binnenwandelen waarmee Maja erg kon opschieten, die probeerde mij later nog te versieren toen Maja even weg was, omdat hij er niet van op de hoogte was dat ik bij haar hoorde, gelijk erna kwam hij meermalen zijn excuses aanbieden bij Maja. Gelachen, gedronken en het erg naar ons zin gehad hier. Helaas had alleen Maja haar camera bij zich, dus voor de foto's van deze avond zullen jullie even moeten wachten.

De nacht was weer wat later geworden dan gepland, dus zo lang mogelijk blijven liggen en om 12:00 uitchecken. Ontbijtje gepakt, trucktaxi naar het busstation en hier 2 tickets voor Pai gehaald.
Met een kleine bus gingen we op weg, prachtige route, ideaal voor motortoeren. 762 bochten, ronduit 100kilometers, en wij deden er ongeveer 3 uur over. Had het geluk om voorin te mogen zitten, want Maja vertelde dat ze het achterin wat moeilijker hadden hun ontbijt binnen te houden, ik denk dat jij er ook zo bij had gezeten ma!:-)

Aangekomen in Pai opzoek naar een verblijf. In de bijbel had ik al iets gelezen over Pai Breeze, hier gingen wij naar op zoek. Nu zitten wij in een kleine, lieve, schattige, Maja's woorden, niet de mijne, bungalow voor de komende tijd.
Achteraan heb je 2 hangmatten hangen met uitzicht op de rivier, heerlijk.

Overdag is het hier bijna te heet om 's avonds heerlijk af te koelen. Pai zelf is een erg leuk dorpje, een waar backpackersparadise, misschien nog wel kleiner dan één van de wijken van Spijkenisse.
Overal lopen mensen wijde broeken, fleurige kleding en flink wat dreads in hun haar. Soort festival gevoel krijg je ervan, iets als pre-lowlands!
Verschillende rastabarren heb je hier, met bamboe bankjes, kussens, verhogingen en lekker muziek!!

Door Chinees nieuwjaar dit weekend, zijn de vliegtickets duurder dan normaal of zitten de vliegtuigen al vol, maar ik denk dat we het hier wel overleven in Pai.
Zag al een bar/restaurant te koop staan, en aangezien de begrijpen service en gastvrijheid niet compleet bekend zijn in de vele restaurants valt hier wel wat moois van te maken!
Nee hoor mam en pap, zal braaf terugkomen;-)
Over&uit.