The sun is shining.. - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Nathan Meijer - WaarBenJij.nu The sun is shining.. - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Nathan Meijer - WaarBenJij.nu

The sun is shining..

Door: Nathan

Blijf op de hoogte en volg Nathan

15 Februari 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

In Krabi hebben we voor het eerst in een hostel geslapen, Pak Up Hostel, voor beide een leuke ervaring geweest. Mede doordat dit een erg groot, schoon en leuk hostel was.
Bar in de achtertuin, bar op het dak, schone badkamers per verdieping, een van de weinige Thaise medewerkers die bekend zijn met begrip gastvrijheid.

De eerste avond hebben we een Frans meisje leren kennen, waarmee we de volgende dag naar het strand zijn geweest, Railay Beach, moet je even de taxiboat voor pakken, maar is het zeker waard! De foto's van dit eiland staan al online.

De volgende dag hebben we een grotere boot gepakt en 4 verschillende eilanden bezocht, lunch op het strand, zwemmen, snorkelen, kleurtje pakken, lekker dagje. Gelukkig dat we de bar in de tuin hadden van het hostel, want het avond/nachtleven viel een beetje tegen in Krabi.

Laatste middag, voordat we de ferry naar Ko Phi Phi pakten, wilden we nog naar de Tiger Cave, een erg mooie tempel, zo'n 8KM buiten Krabi, vroeger kwamen er in deze grotten tijgers voor, ik weet het.. Heel orgineel zijn ze hier niet met namen, tegenwoordig wordt deze tempel geregeerd door een grote groep met aapjes. De tempel waar we voor kwamen bevond zich op zo'n 600M hoogte, en precies 1237 treden omhoog.. Dachten we dat de Koopgoot vervelende treden heeft, deze waren nog vele malen erger, en een stuk meer.. Maja heeft de dag erna nog wat last van haar kuiten gehad, maar we beschouwen het als goede afwisseling met bruinbakken op het strand.

Om 15:00 hebben we de ferry naar Ko Phi Phi gepakt, 1,5u varen en dan kom je aan op dit prachtige partyeiland.
Je kan hier zowel duiken(brevet halen), snorkelen, strand liggen, excursies, rotsklimmen om dan 's avonds helemaal los te gaan in een van de vele barren op het eiland of de clubs op het strand.
Misschien wel te vergelijken met een beachmasters/gogo bestemming, alleen 2347497X mooier, warmer, leuker.
Gisteravond een vuurshow gehad, harde beats, leuke mensen leren kennen, en een aantal buckets soldaat gemaakt.

Vandaag hebben we alvast de tickets voor de reis naar Ko Samui gehaald, zondagochtend vertrekken we, en morgen doen we nog een boottocht langs verschillende locaties op Ko Phi Phi Don en Ko Phi Phi Leh, onder andere langs Maya Beach, waar de film The Beach is opgenomen. Ook weer genoeg tijd om te snorkelen morgen, volgens de mevrouw waar we hebben geboekt moet het zeeleven hier een stuk mooier en interessanter zijn dan de zee rond Chicken Island, en we mogen genieten van een zonsondergang bij Maya Beach.

De wifi is hier af & toe moeilijk te bemachtigen, maar zal zo snel mogelijk proberen wat foto's online te zetten.
Over&uit.