9Europeanen,1Japanse&1Thai lopen door de jungle... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathan Meijer - WaarBenJij.nu 9Europeanen,1Japanse&1Thai lopen door de jungle... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathan Meijer - WaarBenJij.nu

9Europeanen,1Japanse&1Thai lopen door de jungle...

Door: Nathan

Blijf op de hoogte en volg Nathan

03 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dit zou een fantastisch begin zijn voor een goede mop, en uiteindelijk hebben we heel wat afgelachen met deze groep voor de jungletrekking.

Maar we beginnen bij het begin, de foto's staan al een aantal dagen online, wij zijn deze week naar Tiger Kingdom geweest.
Je had bij binnenkomst de volgende keuze's:
Smallest; 2-4 maanden
Small; 5-8 maanden
Medium; 9-24 maanden
Big.
Wij hebben voor small gekozen, hoewel Maja uiteindelijk liever naar smallest was gegaan, want die waren nog leuker. Fantastische ervaring, en hebben hier een erg leuke dag aan beleefd, in de avond nog een rondje Chiang Mai gelopen, tentjes gepakt en wat gegeten om het al te laat maken.

De volgende dag werden we in de ochtend opgehaald om met de in de titel genoemde groep 3 dagen de jungle in te trekken, waarbij de Thai uiteraard onze gids was, goede gids, konden hem veel vragen over de omgeving, het volk wat in de bergen leeft, de 'Karen', en ook veel moeten lachen om hem, 'No joke, no fun'.

Eerst nog de laatste inkopen op een plaatselijke markt halen, en hier kon iedereen zich gelijk aan elkaar voorstellen.

Als volgt een beetje het programma van de dagen.
Dag 1:
Na de markt werden we met de truck naar een olifantenkamp gebracht, hier hebben we een rit achterop gemaakt. Schommelt ongeveer evenveel als een kameel, alleen dan nog wat hoger. (Zagen een andere toerist er nog afvallen, net voordat wij erop gingen)
Na het olifantenkamp werd de truck veruild voor een jeep en gingen we naar de startplaats voor de eerste wandeling, klein stukje gelopen en toen waren we bij een grote waterval aangekomen, waar we ook zouden gaan lunchen. Hierna was tijd om van de zon te genieten en te zwemmen. Na deze pauze begon het echte werk, steile heuvels op, geïmproviseerde bruggen over en voor de zon onder ging hebben we het eerste dorp bereikt.
Kregen een lekkere maaltijd voorgeschoteld en hierna hebben we nog met een drankje rond het kampvuur gezeten. Helaas werd dit al snel verstoord door de eerste tropische regenbui. Hebben ons nog prima vermaakt, en toen de eerste slechte nacht in..

Dag 2:
Dag twee hebben we veel gewandeld, waarbij we ook nog terecht kwamen in een overheelijke tropische tegenbui, compleet met onweer, en hoewel onze gids zei dat het 'today easy easy' zou zijn, was het toch nog lekker doorstappen, lunch in het 2e dorp, en nog korte wandeling erna aangekomen bij het kamp waar we de 2e nacht sliepen. Vlak naast een iets kleinere waterval. Na het eten een nieuw kaartspel geleerd van het Noorse stelletje, wat je een beetje kan vergelijken met hartenjagen.
Hierna kwam onze gids nog met een spelletje, dat normaal is bedoeld als drankspelletje. Aangezien iedereen rustig aan wat bier zat had hij er wat anders op gevonden, namelijk een veeg met kool op je gezicht, zie de foto's.
Voor het slapen nog even onze gezichten schoongemaakt en toen was het tijd voor de 2e slechte nacht.

Dag 3:
Na het ontbijt werd er nog een jongen uit Luxemburg bij ons gedropt die een 2daagse trekking had, dus hij deze met ons af zou maken. Laatste wandeling prachtig weer gehad, en een makkelijke route, bergafwaarts. De jungle uitgekomen werden we met de jeep vervoerd naar de opstapplaats voor het bamboeraften. Lekker tochtje met af en toe een kleine versnelling. Meer op de uitkijk voor waterslangen, zijn er twee tegengekomen, helaas zag ik ze zelf niet.
Nadat we een stuk verder werden gedropt werden we opgehaalt met de truck en afgezet bij ons hotel.

Vanavond gaan we samen uiteten met het Noorse stel. En morgen willen we de bus pakken naar Pai. Zo'n 4 uur rijden vanaf Chiang Mai.
We hebben alleen nog maar goede verhalen gehoord en het schijnt een echt backpackers paradijs te zijn. Dat zullen we zo snel mogelijk laten weten.